UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Klienci agencji marketingowych bywają różni, podobnie jak odmienne są biznesy, które prowadzą. Zdarzają się, więc też tacy, którzy preferują niełatwy model współpracy. Jak sobie radzić z trudnym klientem i prowadzić efektywne działania?

Są klienci, którzy wymagają wszystkiego na już.  Zdarzają się też typowi malkontenci, z dezaprobatą podchodzący do każdego pomysłu. Istnieją też wiedzący wszystko najlepiej lub tacy, którzy pozostawiają agencji wolną rękę tylko po to, żeby tuż przed odpaleniem kampanii wkroczyć i wszystko zahamować. Jak sobie radzić z trudnym klientem i nie zwariować?

 

Dobra współpraca zaczyna się od rozmowy

Brzmi, jak slogan, ale w istocie rozmowa jest dobra na wszystko również na płaszczyźnie współpracy marketingowej. Dlatego już na samym początku opracowywania strategii rozmawiajcie z klientem otwarcie, nie obawiaj się mówić o zagrożeniach oraz możliwych sukcesach. Zadawaj pytań, które nierzadko potrafią ściślej sprecyzować oczekiwania naszego zleceniodawcy. Koniecznie pracujcie też na briefach, które szczegółowo wskażą kierunek i pomogą uniknąć niedopowiedzeń.

trudny klient

Fantazjuj, ale ostrożnie

Marketing to żywioł wyzwalający ogromne pokłady kreatywności, ale pamiętaj, że Twój klient to często biznesmen, który chce twardych argumentów, a nie fantazjowania. Dlatego wychodź z inicjatywą, wskazuj kierunki, rozmawiaj o możliwościach, ale bądź też asertywny, jeśli klient zaczyna zamierzać w kierunku złych pomysłów. W końcu jesteś po to, żeby realizować te dobre inicjatywy. Oczywiście wszystko opieraj na rzeczowych argumentach i popieraj faktami, argumentacja nie, bo nie w tym przypadku nie zda egzaminu.

 

Wytyczaj granice

Zdarza się, że mimo najlepszych chęci ze strony agencji wypracowanie dobrej współpracy staje się niemożliwe. Jeśli zderzyliśmy się ze ścianą, a nasze kierunki myślenia o marketingu zupełnie rozmijają się z wiją klienta, czasami po prostu trzeba zrezygnować. Skuteczne działanie to takie, które oparte jest za zaufaniu, komunikacji i współpracy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

RELATED ARTICLES

E-marketing B2B i B2C

E-marketing B2B vs B2C

W dzisiejszym dynamicznym świecie, wirtualna rzeczywistość odgrywa kluczową rolę w strategiach marketingowych, a e-marketing B2B jak i B2C stanowią nieodłączny element sukcesu dla firm. Wirtualna przestrzeń stwarza nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, budowania relacji biznesowych oraz promocji produktów czy usług. Niemniej jednak, podejście do…

co to jest marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany to jeden ze sposobów na promocję firmy w sieci. Różni się nieco od innych form szczególnie tym, że jest prowadzony w sposób naturalny i spontaniczny, przez co nie jest nachalny, a często zdarza się, że odbiorcy nawet nie zdają sobie sprawy, iż mają…

Promowanie marki w sieci

Każda firma, które zaczyna prowadzić swoje działania w sieci chce stać się w niej rozpoznawalna. Szuka więc sposobów na to, by stać się widoczną w Internecie. Sposobów na promowanie marki w sieci jest wiele. Każde przedsiębiorstwo powinno odpowiednio dopasować metodę to swoich oczekiwań i wymagań.…

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy wymaga systematyczności i odpowiedniego zaangażowania. Dzięki rozwojowi Internetu działania promocyjne firm zostały w bardzo dużym stopniu ułatwione. Głównym narzędziem, które pozwala docierać do swoich odbiorców z produktem, poznawać ich i komunikować się z nimi są social media. Najbardziej popularnym portalem jest Facebook…

1 COMMENT

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *