UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Rynek polski jest ograniczony. Nic, więc dziwnego, że sklepy online na pewnym etapie rozwoju decydują się na rozszerzenie działalności poza granice naszego kraju. Stają wówczas przed  poważnym wyzwaniem zmiany strony na różne opcje językowe. Jednak wbrew pozorom tłumaczenie sklepu online to tylko początek skomplikowanego procesu działalności e-commerce za granicą.

Sklep, który przekracza granice, czyli tłumaczenie w e-commerce

Zacznijmy od początku, czyli sprawy, od której często zaczynają osoby prowadzące sklep online, czyli od tłumaczenia wersji sklepu na kilka języków. Wiele osób na tym etapie próbując szukać oszczędności korzysta z niezbyt profesjonalnych narzędzi do przekładów językowych lub nieumiejętnie ustawia przekierowania, co w efekcie negatywnie wpływa na działalność całej strony. Zmiana wersji językowej to skomplikowany proces i nie można w pełni zdawać się na automatyzacje w tej kwestii. Dlatego na początku powinniśmy oszacować, ile rynków zagranicznych chcemy zdobyć i ilu wersji językowych naszej strony online potrzebujemy. Pozwoli to oszacować ewentualne koszty współpracy z biurem tłumaczeń lub znalezienie narzędzi, które pozwolą zminimalizować zakres finansowy inwestycji.

Do rąk klienta

Wbrew pozorom samo przetłumaczenie strony www nie jest tak skomplikowanym przedsięwzięciem, jak organizacja wysyłek. Dlatego przed decyzją o uruchomieniu naszego e-commerce za granicą, powinniśmy przeanalizować dany rynek pod katem na przykład opłat celnych i stworzyć do tego odpowiedni regulamin. Pozwoli to precyzyjnie oszacować opłacalność zaistnienia na danym terytorium. Decydując się na współpracę z konkretnym przewoźnikiem, powinniśmy pamiętać o dokładnym zapoznaniem się z cennikiem usług, sprawdzić statystyki doręczeń przesyłek na danym rynku, sprawdzić dostępność przesyłek o interesujących nas gabarytach oraz opracować system ewentualnych zwrotów i reklamacji. Równie istotne w procesie kreowania międzynarodowego imperium sprzedaży online będą dostępne formy płatności. Do dyspozycji pozostają karty debetowe, przelewy online, systemy typy e-wallet i wiele innych rozwiązań. Warto zoptymalizować formę płatności w stosunku do tego, jakie metody są najpopularniejsze na danym rynku.

Marketing i obsługa na najwyższym poziomie

Dostosowanie sklepu internetowego na potrzeby danego rynku zagranicznego to dopiero połowa sukcesu. Bowiem musimy pamiętać o tym, że e-commerce to przede wszystkim marketing. A systemy Google Ads, czy pozycjonowanie strony internetowej na danym rynku często różnią się nie tylko językiem, ale również sposobami prowadzenia kampanii.  Działania marketingowe na danym rynku poza odpowiednią komunikacją muszą opierać się na rozumieniu potrzeb klienta i odpowiednim profilowaniu oferty. Ponadto istotna jest sprawna obsługa klienta.  Musi ona opierać się nie tylko na biegłości językowej, ale też znajomością przepisów i dobrych praktyk sprzedażowych. Zagraniczna sprzedaż w e-commerce to ogrom różnorodnych możliwości, ale też spore wyzwanie, do którego warto się odpowiednio przygotować.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

RELATED ARTICLES

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy wymaga systematyczności i odpowiedniego zaangażowania. Dzięki rozwojowi Internetu działania promocyjne firm zostały w bardzo dużym stopniu ułatwione. Głównym narzędziem, które pozwala docierać do swoich odbiorców z produktem, poznawać ich i komunikować się z nimi są social media. Najbardziej popularnym portalem jest Facebook…

Czy warto współpracować z copywriterem

Czy warto współpracować z copywriterem?

Każdy przedsiębiorca prowadzący własną stronę www prędzej czy później staje przed dylematem, czy warto współpracować z copywriterem. Firmowa witryna wymaga przecież zamieszczania na niej odpowiednich treści, które powinny być nie tylko poprawne merytoryczne i stylistycznie, ale także zgodne z zasadami SEO. Optymalizacja strony kluczem do…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *