Czy jesteście w stanie wyobrazić sobie świat bez social mediów? Z pewnością z trudem. Dlatego o tym, że jeśli firmy nie funkcjonują w social mediach, jest tożsame z tym, jakby nie było ich na rynku w ogóle, nikogo nie trzeba przekonywać. Z myślą o tym, żeby Wasze działania w tym kanale komunikacji były jak najbardziej efektywne, przygotowaliśmy krótki przewodnik o tym, co teraz pisząc kolokwialnie się klika.
Snapchat, Pinterest, Facebook, Instagram, czy TiKTok to tylko niektóre z popularnych portali, które każdego dnia skupiają wokół siebie wielomilionowe społeczności. Jak poruszać się współcześnie po świecie social mediów z biznesowego punktu widzenia?
Rola formatu video
W świecie mediów społecznościowych nieustannie rośnie rola formatu video. Dlatego strategia social media na najbliższy czas powinna w znacznym stopniu opierać się na publikacjach dynamicznych. Warto nie tylko zaplanować tego typu inicjatywy, ale równocześnie położyć nacisk na ten aspekt w szkoleniach pracowników i kadry odpowiadającej za tworzenie treści. Statyczne przekazy z roku na rok tracą na atrakcyjności, pora więc postawić na dynamikę!
Reklama dźwignią social mediów
Niestety w przypadku Facebooka, a w coraz większym stopniu również Instagrama zasięgi organiczne zaczynają stanowić niewielki odsetek całego ruchu. Dlatego kampanie płatne stały nie nieodłączonym elementem strategii social mediowej. Planując działania marki w mediach społecznościowych, konieczne, więc będzie zabezpieczenie na ten cel budżetu.
Live streaming – przyszłość mediów społecznościowych
Transmitowanie materiałów w czasie rzeczywistym szturmem podbija rynek marketingowy. Social media pokochały live streaming, który nie tylko budzi duże zainteresowanie samym przekazem, ale również zachęca do interakcji. To świetny sposób na organizację akcji promocyjnej, urodzin marki, czy każdej innej dobrze zaprojektowanej inicjatywy marketingowej. Ta forma komunikacji nie tylko pozwala rozbudzać zainteresowanie, ale buduje też relacje z klientami.
Poza najnowszymi trendami warto nie zapominać również o fundamentalnych kwestiach contentu w social mediach, takich jak regularność publikacji, atrakcyjność przekazów oraz atrakcyjność przekazów, które niezmiennie od lat stanowią podstawę każdej efektywnej strategii marketingowej w mediach społecznościowych.