UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

W Internecie czas jest cenną walutą. Żyjemy w czasach, kiedy wiadomości nawet z najdalszych krańców świata obiegają kulę ziemską w kilka, czasem kilkanaście minut, dlatego odbiorcy są przyzwyczajeni do tego, że wszystko dzieje się szybko. Trend ten ma swoje odzwierciedlenie w biznesie e-commerce, gdzie ciekawym sposobem na zdobycie uwagi odbiorców stał się real-time marketing. Czym jest i jak wykorzystywać jego potencjał? Mamy dla Was kilka cennych porad.

Na czym polega real-time marketing?

Jak potocznie wytłumaczyć system działania spod znaku real-time-marketing? To przede wszystkim wszelkie inicjatywy skierowane do odbiorców, którzy celem jest zaktywizowanie ich przy wykorzystaniu bieżących wydarzeń, informacji, czy świąt. Im bardziej niespodziewane wydarzenie tym efekt tego typu inicjatyw jest zwyczajnie lepszy. Słynna kampania Oreo oparta na awarii prądu w czasie Superbowl, czy intrygująca publikacja na social mediach Ikea z krzesłem Harry w roli głównej to świetne przykłady tego, jak ogromne zasięgi potrafią budować inicjatywy z zakresu real-time-marketing.

Klienci w trybie real-time

W dobie multiscreeningu wszystkie kampanie oparte na bieżących informacjach zdają się mieć rosnącą siłę oddziaływania na odbiorców. Dlaczego? Wynika to głównie z tego użytkownicy rzadko ograniczają się do jednego kanału informacyjnego i robiąc zakupy w Waszym e-sklepie mogą jednocześnie przeglądać stronę główną popularnego serwisu informacyjnego. Widząc publikację nawiązującą do najświeższego newsa zainteresują się nią z pewnością nieco bardziej niż standardowym wpisem, czy powielaną regularnie promocją.  W efekcie real-time-marketing pozwala zwrócić uwagę klienta, zwiększa zaangażowanie, buduje zasięgi ,a w efekcie wpływa na współczynnik konwersji. Nie ma, więc nic dziwnego w tym, że firmy coraz chętniej sięgają po to narzędzie reklamowe. Jak, jednak robić to dobrze?

Jak działać tu i teraz?

Przede wszystkim mimo, że akcja ma dziać się tu i teraz powinna być dobrze zaplanowana. Brzmi to dziwnie? Być może tak, jednak reakcja na bieżące wydarzenia to jedno ,a świadomość tego jak możemy je wykorzystać to rzecz zupełnie inna. Dlatego dobrze jest mieć opracowaną strategię, do której po prostu dopasujemy odpowiednie wydarzenia, czy informacje. Całościowa improwizacja w tym przypadku może nie być wystarczająco efektywna. Kolejna kwestia to czas, opieranie real-time-marketingu z kilkudniowym opóźnieniem może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego. Dlatego tak ważne jest to, żeby na bieżąco monitorować media i reagować w sposób możliwie najkrótszy. Wzmocni to efekt prowadzonych działań i pozwoli zmaksymalizować zyski. Real-time-marketing to też kreatywność . Im bardziej wymyślne będą nasze akcje, tym większe zamieszanie w świecie wywołają. Oczywiście jest to warunkowane branżą, w której się poruszamy i celami, które wyznaczymy do danej kampanii.

Podsumowując: real-time-marketing to istotny aspekt strategii marketingowej w e-commerce, dlatego warto sięgnąć po jego potencjał i sprawdzić efektywność tego typu działań w naszym e-sklepie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

RELATED ARTICLES

E-marketing B2B i B2C

E-marketing B2B vs B2C

W dzisiejszym dynamicznym świecie, wirtualna rzeczywistość odgrywa kluczową rolę w strategiach marketingowych, a e-marketing B2B jak i B2C stanowią nieodłączny element sukcesu dla firm. Wirtualna przestrzeń stwarza nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, budowania relacji biznesowych oraz promocji produktów czy usług. Niemniej jednak, podejście do…

co to jest marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany to jeden ze sposobów na promocję firmy w sieci. Różni się nieco od innych form szczególnie tym, że jest prowadzony w sposób naturalny i spontaniczny, przez co nie jest nachalny, a często zdarza się, że odbiorcy nawet nie zdają sobie sprawy, iż mają…

Promowanie marki w sieci

Każda firma, które zaczyna prowadzić swoje działania w sieci chce stać się w niej rozpoznawalna. Szuka więc sposobów na to, by stać się widoczną w Internecie. Sposobów na promowanie marki w sieci jest wiele. Każde przedsiębiorstwo powinno odpowiednio dopasować metodę to swoich oczekiwań i wymagań.…

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy wymaga systematyczności i odpowiedniego zaangażowania. Dzięki rozwojowi Internetu działania promocyjne firm zostały w bardzo dużym stopniu ułatwione. Głównym narzędziem, które pozwala docierać do swoich odbiorców z produktem, poznawać ich i komunikować się z nimi są social media. Najbardziej popularnym portalem jest Facebook…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *