UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

W Internecie czas jest cenną walutą. Żyjemy w czasach, kiedy wiadomości nawet z najdalszych krańców świata obiegają kulę ziemską w kilka, czasem kilkanaście minut, dlatego odbiorcy są przyzwyczajeni do tego, że wszystko dzieje się szybko. Trend ten ma swoje odzwierciedlenie w biznesie e-commerce, gdzie ciekawym sposobem na zdobycie uwagi odbiorców stał się real-time marketing. Czym jest i jak wykorzystywać jego potencjał? Mamy dla Was kilka cennych porad.

Na czym polega real-time marketing?

Jak potocznie wytłumaczyć system działania spod znaku real-time-marketing? To przede wszystkim wszelkie inicjatywy skierowane do odbiorców, którzy celem jest zaktywizowanie ich przy wykorzystaniu bieżących wydarzeń, informacji, czy świąt. Im bardziej niespodziewane wydarzenie tym efekt tego typu inicjatyw jest zwyczajnie lepszy. Słynna kampania Oreo oparta na awarii prądu w czasie Superbowl, czy intrygująca publikacja na social mediach Ikea z krzesłem Harry w roli głównej to świetne przykłady tego, jak ogromne zasięgi potrafią budować inicjatywy z zakresu real-time-marketing.

Klienci w trybie real-time

W dobie multiscreeningu wszystkie kampanie oparte na bieżących informacjach zdają się mieć rosnącą siłę oddziaływania na odbiorców. Dlaczego? Wynika to głównie z tego użytkownicy rzadko ograniczają się do jednego kanału informacyjnego i robiąc zakupy w Waszym e-sklepie mogą jednocześnie przeglądać stronę główną popularnego serwisu informacyjnego. Widząc publikację nawiązującą do najświeższego newsa zainteresują się nią z pewnością nieco bardziej niż standardowym wpisem, czy powielaną regularnie promocją.  W efekcie real-time-marketing pozwala zwrócić uwagę klienta, zwiększa zaangażowanie, buduje zasięgi ,a w efekcie wpływa na współczynnik konwersji. Nie ma, więc nic dziwnego w tym, że firmy coraz chętniej sięgają po to narzędzie reklamowe. Jak, jednak robić to dobrze?

Jak działać tu i teraz?

Przede wszystkim mimo, że akcja ma dziać się tu i teraz powinna być dobrze zaplanowana. Brzmi to dziwnie? Być może tak, jednak reakcja na bieżące wydarzenia to jedno ,a świadomość tego jak możemy je wykorzystać to rzecz zupełnie inna. Dlatego dobrze jest mieć opracowaną strategię, do której po prostu dopasujemy odpowiednie wydarzenia, czy informacje. Całościowa improwizacja w tym przypadku może nie być wystarczająco efektywna. Kolejna kwestia to czas, opieranie real-time-marketingu z kilkudniowym opóźnieniem może wywołać efekt odwrotny od zamierzonego. Dlatego tak ważne jest to, żeby na bieżąco monitorować media i reagować w sposób możliwie najkrótszy. Wzmocni to efekt prowadzonych działań i pozwoli zmaksymalizować zyski. Real-time-marketing to też kreatywność . Im bardziej wymyślne będą nasze akcje, tym większe zamieszanie w świecie wywołają. Oczywiście jest to warunkowane branżą, w której się poruszamy i celami, które wyznaczymy do danej kampanii.

Podsumowując: real-time-marketing to istotny aspekt strategii marketingowej w e-commerce, dlatego warto sięgnąć po jego potencjał i sprawdzić efektywność tego typu działań w naszym e-sklepie.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

RELATED ARTICLES

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy wymaga systematyczności i odpowiedniego zaangażowania. Dzięki rozwojowi Internetu działania promocyjne firm zostały w bardzo dużym stopniu ułatwione. Głównym narzędziem, które pozwala docierać do swoich odbiorców z produktem, poznawać ich i komunikować się z nimi są social media. Najbardziej popularnym portalem jest Facebook…

Czy warto współpracować z copywriterem

Czy warto współpracować z copywriterem?

Każdy przedsiębiorca prowadzący własną stronę www prędzej czy później staje przed dylematem, czy warto współpracować z copywriterem. Firmowa witryna wymaga przecież zamieszczania na niej odpowiednich treści, które powinny być nie tylko poprawne merytoryczne i stylistycznie, ale także zgodne z zasadami SEO. Optymalizacja strony kluczem do…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *