UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Bardzo często można spotkać się z opinią, że Internet w dużej mierze zabił muzykę. Jest w tym sporo prawdy, ale to tylko jedna strona medalu. Druga to ogromne możliwości promowania swojej twórczości i kontaktu z publicznością. Jednym z kanałów promocji treści muzycznych są portale zajmujące się muzyką.

Wpływ Internetu na przemysł muzyczny

Na początku XXI wieku nastąpiła prawdziwa rewolucja w przemyśle muzycznym. Żelazne zasady obowiązujące w nim od kilkudziesięciu lat uległy zmianie w ciągu niecałej dekady. Po pierwsze, pojawiło się nowe ważne medium, które stało się podstawowym źródłem pozyskiwania muzyki. Zanim jednak w 2005 roku pojawił się YouTube, w Sieci królowały serwisy do wymiany plików, takie jak Napster, eMule czy Soulseek. Spowodowały one spadek sprzedaży nośników z muzyką o kilkadziesiąt procent. Artyści nie mogli już żyć głównie ze sprzedaży płyt, musieli więcej koncertować. Do tego zaczęła rozwijać się prężnie oficjalna sfera pozyskiwania muzyki. Zespoły udostępniały ją na swoich profilach MySpace, a w następnych latach na innych platformach.

Portale muzyczne

Artyści mają obecnie bardzo szerokie możliwości prezentacji swojej twórczości. Oprócz tradycyjnych mediów, ważnym ogniwem są portale muzyczne. Na polskim rynku spotkać możemy dziesiątki, jak nie setki, mniejszych lub większych witryn muzycznych. Spektrum jest bardzo szerokie. Znaleźć możemy zarówno portale zajmujące się różnymi rodzajami muzyki (soundrive.pl, muzotakt.pl), jak i skupione tylko na jednym (rockmetalnews.pl, hip-hop.pl). Sekcje muzyczne posiadają też największe portale internetowe typu Interia czy Onet. Ważne, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Mowa tu i o artystach, jak i fanach.

Sposoby promocji na portalach

Każdy z muzyków zależnie od etapu swojej kariery wybiera inne sposoby promocji. Jeśli myśli się o systematycznym pojawianiu się w największych warto mieć wsparcie wytwórni płytowej. Nie jest to jednak niezbędne. Znamy kariery wielu artystów, którzy świetnie radzą sobie sami, wydając własną muzykę, a ich podstawowym medium jest kanał YouTube. Jak zatem można reklamować muzykę w portalach? Po pierwsze wysyłając swoją płytę do recenzji. Trzeba jedynie mieć nadzieję trafienia w gusta recenzentów. Po drugie: świetnym krokiem jest udzielenie wywiadu, w którym opowiemy jak najwięcej osobie i swojej muzyce. Kolejnym sposobem jest zaproszenie wysłannika portalu na własny koncert, celem opisania go później. Można także pochwalić się nowym utworem czy filmem z sesji nagraniowej. Wreszcie, jeśli jest taka możliwość i mamy przeznaczone na to odpowiednie środki – możemy zamieścić reklamę swojej płyty. Może to być zrobione w formie trailera czy infografiki.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

RELATED ARTICLES

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy wymaga systematyczności i odpowiedniego zaangażowania. Dzięki rozwojowi Internetu działania promocyjne firm zostały w bardzo dużym stopniu ułatwione. Głównym narzędziem, które pozwala docierać do swoich odbiorców z produktem, poznawać ich i komunikować się z nimi są social media. Najbardziej popularnym portalem jest Facebook…

Czy warto współpracować z copywriterem

Czy warto współpracować z copywriterem?

Każdy przedsiębiorca prowadzący własną stronę www prędzej czy później staje przed dylematem, czy warto współpracować z copywriterem. Firmowa witryna wymaga przecież zamieszczania na niej odpowiednich treści, które powinny być nie tylko poprawne merytoryczne i stylistycznie, ale także zgodne z zasadami SEO. Optymalizacja strony kluczem do…

1 COMMENT

  1. W szołbiznesie wszystko się teraz tak pozmieniało, że bez internetu nie istniejesz. A pandemia jeszcze pogłębiła.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *