Jedni twierdzą, że tak, inni nawet nie wiedzą, że sklep internetowy może mieć własny blog. A czy Twój powinien?
Blog na stronie sklepu a optymalizacja pod wyszukiwarki
Każdy wpis na blogu to osobny link do Twojej strony w wyszukiwarce. To Ci się przyda, szczególnie jeśli sprzedajesz tylko kilka przedmiotów i organicznie w wyszukiwarce pojawia się niewiele linków. Dodatkowo jest szansa, że czytelnicy podadzą dalej lub zalinkują na swoim blogu Twój wpis, co jeszcze zwiększy zasięgi.
Być może Twój sklep nie jest zbyt dobrze zoptymalizowany pod SEO. Jeszcze możesz to naprawić, jeśli sprytnie zaplanujesz tematykę i strukturę postów na firmowy blog.
W których branżach warto mieć blog?
Niektóre sklepy z branży zdrowia, urody, stylu życia czy urządzania wnętrz mają najwięcej klientów właśnie dzięki content-marketingowi.
Przykłady wpisów blogowych na stronach eCommerce, które dobrze konwertują:
- Jak urządzić pokój dla nastolatka?
- 28 pomysłów na nowoczesne firanki
- Czy warto pić tran? Sprawdzamy najnowsze badania
- Jak używać pędzla do makijażu kabuki?
- Jak wybierać naturalne suplementy diety dla wegan?
W skrócie: opisujesz nowy trend lub udzielasz porady. Przy okazji kreujesz potrzebę (nowy pędzel do makijażu, gadżety do pokoju nastolatka). Klient nie musi już szukać tego, czego potrzebuje po całym internecie – może to znaleźć od razu na Twojej stronie!
Poza blogiem bezpośrednio na stronie sklepu, możesz też mieć osobny portal, z którego ruch będzie kierowany na Twoją stronę. Dzięki temu unikniesz wrażenia, że każdy wpis ma tylko jeden cel: reklamowy.
Kiedy blog na stronie niezbyt się sprawdzi?
Jeśli sprzedajesz bardzo skomplikowane urządzenia, nie możesz liczyć na to, że szersza publiczność zainteresuje się wpisami na blogu. Nadmierne upraszczanie tematu i wpisy „o niczym”, mogą z kolei odjąć profesjonalizmu, zamiast go dodać. Nie wszystkie sklepy on-line potrzebują jak największej liczby gości. Jeśli sprzedajesz drogie, specjalistyczne rozwiązania, to potrzebujesz czasem tylko kilku odpowiednich klientów w roku. Zamiast bloga na stronie sklepu, postaw wtedy na reklamę, która będzie skierowana wyłącznie do osób, na których Ci zależy.
Co zamiast bloga na stronie sklepu?
Nie każdy temat wymaga dłuższych artykułów. Nie wszyscy właściciele sklepów są przekonani do blogowej formy w e-commerce. Co zamiast tego?
- Kanały social-media inkorporowane na stronę sklepu, gdzie pokazują się na stronie głównej Twitty czy najnowsze posty z Instagrama.
- Własny kanał na Youtube – takie treści działają coraz lepiej na zwiększanie ruchu na stronie.
- Szczegółowe opisy kategorii i przedmiotów – jeśli będziesz mieć ich kilkadziesiąt czy kilkaset, to możesz już pominąć przygotowywanie treści na bloga. Potraktuj każdy opis kategorii jak wpis blogowy na dany temat.
Nadal nie wiesz, jak prowadzić bloga sklepu lub co mieć zamiast niego? Warto skonsultować się z agencją marketingu internetowego, która specjalizuje się w odpowiedziach na te pytania.
Jeżeli blog jest dobrze i ciekawie prowadzony , to powinien zainteresować klientów naszą marką. No i plus jest jeszcze taki, że publikacje na blogu wspomagają pozycjonowanie strony firmowej.