Rezygnacja z działań marketingowych może mieć opłakane skutki dla Twojego biznesu w przyszłości. Dlatego warto przemodelować budżet reklamowy i zmienić strategię, jednak nie powinieneś całkowicie rezygnować z działań promocyjnych. Jakie inicjatywy warto podejmować, a które z dotychczasowych działań kontynuować? Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi!
Przede wszystkim unikaj pochopnych ruchów. Oczywiście miło będzie zaoszczędzić pieniądze, które zostaną w Twojej kieszeni, jednak pamiętaj, że wstrzymując działania marketingowe niejako rezygnujesz z nowych klientów, którzy zwyczajnie nie trafią do Ciebie w przyszłości. Dlatego wszelkie działania powinny być poprzedzone dogłębną analizą. Jeśli chcesz szukać oszczędności, to powinieneś wybrać te projekty, które są nieefektywne lub te, które są dopiero w fazie początkowej. Sprawdzone działań przynoszące efekty powinny być bezwzględnie kontynuowane.
Postaw na kontakt
Klienci siedzący w domach są bardziej spragnieni kontaktu niż zwykle. Dlatego nie tylko nie rezygnuj ze swojej aktywności w mediach społecznościowych, ale ją zintensyfikuj. Relacje live i wszelkie próby nawiązania interakcji w czasach epidemii będą skuteczniejsze niż zwykle.
Pozycja wypracowana na lata
Póki co epidemia korona wirusa trwa, jednak pamiętaj, że w końcu wrócimy do znanego tryby życia. Efekty pozycjonowania nie są widoczne z dnia na dzień, ale zwykle na rezultaty trzeba czekać kilka miesięcy. Oznacza to, więc że zainwestowane dzisiaj pieniądze w działania SEO, zaczną się zwracać w momencie, kiedy epidemia zacznie się wyciszać lub ustanie w ogóle. Dlatego tak ważne jest to, żeby pozycjonowanie Twojego sklepu lub strony było prowadzone systematycznie nawet w czasach epidemii. Jeśli dzisiaj z tego zrezygnujesz, niewykluczone, że odbudowa widoczności strony będzie bardziej kosztowna niż jej utrzymanie.
Zadbaj o dotychczasowych klientów
Pamiętaj, żeby nie tylko pozyskiwać nowych klientów, ale również dbać o tych, których już zdobyłeś. Pomocne w tym zakresie mogą okazać się działania z zakresu marketing automation oraz wszelkie narzędzia do wysyłania komunikacji mailowej. Przydatny w tej kwestii będzie też remarketing. Ze stałymi klientami dużo łatwiej wypracować dobre wyniki w czasie kryzysu niż z użytkownikami, którzy nie wiedzą nic o Twojej marce.
Powiem Wam z doświadczenia, że dużo osób w ostatnim czasie zrobiło błąd przerywając jakiekolwiek działania marketingowe. Ja zmniejszyłem tylko nieco ich liczbę, mam ciągłość działań i pozycjonowanie tez nie jest zaburzone. Konkurencja niech się teraz martwi co zrobić.