UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Rezygnacja z działań marketingowych może mieć opłakane skutki dla Twojego biznesu w przyszłości. Dlatego warto przemodelować budżet reklamowy i zmienić strategię, jednak nie powinieneś całkowicie rezygnować z działań promocyjnych. Jakie inicjatywy warto podejmować, a które z dotychczasowych działań kontynuować? Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi!

Przede wszystkim unikaj pochopnych ruchów. Oczywiście miło będzie zaoszczędzić pieniądze, które zostaną w Twojej kieszeni, jednak pamiętaj, że wstrzymując działania marketingowe niejako rezygnujesz z nowych klientów, którzy zwyczajnie nie trafią do Ciebie w przyszłości. Dlatego wszelkie działania powinny być poprzedzone dogłębną analizą. Jeśli chcesz szukać oszczędności, to powinieneś wybrać te projekty, które są nieefektywne lub te, które są dopiero w fazie początkowej. Sprawdzone działań przynoszące efekty powinny być bezwzględnie kontynuowane.

rezygnacja w czasie kryzysu

Postaw na kontakt

Klienci siedzący w domach są bardziej spragnieni kontaktu niż zwykle. Dlatego nie tylko nie rezygnuj ze swojej aktywności w mediach społecznościowych, ale ją zintensyfikuj. Relacje live i wszelkie próby nawiązania interakcji w czasach epidemii będą skuteczniejsze niż zwykle.

Pozycja wypracowana na lata

Póki co epidemia korona wirusa trwa, jednak pamiętaj, że w końcu wrócimy do znanego tryby życia. Efekty pozycjonowania nie są widoczne z dnia na dzień, ale zwykle na rezultaty trzeba czekać kilka miesięcy. Oznacza to, więc że zainwestowane dzisiaj pieniądze w działania SEO, zaczną się zwracać w momencie, kiedy epidemia zacznie się wyciszać lub ustanie w ogóle. Dlatego tak ważne jest to, żeby pozycjonowanie  Twojego sklepu lub strony było prowadzone systematycznie nawet w czasach epidemii. Jeśli dzisiaj z tego zrezygnujesz, niewykluczone, że odbudowa widoczności strony będzie bardziej kosztowna niż jej utrzymanie.

Zadbaj o dotychczasowych klientów

Pamiętaj, żeby nie tylko pozyskiwać nowych klientów, ale również dbać o tych, których już zdobyłeś. Pomocne w tym zakresie mogą okazać się działania z zakresu marketing automation oraz wszelkie narzędzia do wysyłania komunikacji mailowej. Przydatny  w tej kwestii będzie też remarketing. Ze stałymi klientami dużo łatwiej wypracować dobre wyniki w czasie kryzysu niż z użytkownikami, którzy nie wiedzą nic o Twojej marce.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

RELATED ARTICLES

E-marketing B2B i B2C

E-marketing B2B vs B2C

W dzisiejszym dynamicznym świecie, wirtualna rzeczywistość odgrywa kluczową rolę w strategiach marketingowych, a e-marketing B2B jak i B2C stanowią nieodłączny element sukcesu dla firm. Wirtualna przestrzeń stwarza nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, budowania relacji biznesowych oraz promocji produktów czy usług. Niemniej jednak, podejście do…

co to jest marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany to jeden ze sposobów na promocję firmy w sieci. Różni się nieco od innych form szczególnie tym, że jest prowadzony w sposób naturalny i spontaniczny, przez co nie jest nachalny, a często zdarza się, że odbiorcy nawet nie zdają sobie sprawy, iż mają…

Promowanie marki w sieci

Każda firma, które zaczyna prowadzić swoje działania w sieci chce stać się w niej rozpoznawalna. Szuka więc sposobów na to, by stać się widoczną w Internecie. Sposobów na promowanie marki w sieci jest wiele. Każde przedsiębiorstwo powinno odpowiednio dopasować metodę to swoich oczekiwań i wymagań.…

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy wymaga systematyczności i odpowiedniego zaangażowania. Dzięki rozwojowi Internetu działania promocyjne firm zostały w bardzo dużym stopniu ułatwione. Głównym narzędziem, które pozwala docierać do swoich odbiorców z produktem, poznawać ich i komunikować się z nimi są social media. Najbardziej popularnym portalem jest Facebook…

1 COMMENT

  1. Powiem Wam z doświadczenia, że dużo osób w ostatnim czasie zrobiło błąd przerywając jakiekolwiek działania marketingowe. Ja zmniejszyłem tylko nieco ich liczbę, mam ciągłość działań i pozycjonowanie tez nie jest zaburzone. Konkurencja niech się teraz martwi co zrobić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *