UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Sport zajmuje ważne miejscu w życiu człowieka – towarzyszy mu bowiem praktycznie od zarania dziejów. W oczach speców od marketingu jest on również cennym narzędziem promowania i kształtowania wizerunku. Na tym założeniu zrodził się właśnie marketing sportowy. Co dokładnie oznacza to pojęcie i w jaki sposób wykorzystywane jest przez współczesne marki?

Co to jest marketing sportowy?

Najogólniej marketing sportowy można określić jako działania opierające się na wykorzystaniu narzędzi marketingowych w celu promocji produktów bądź usług mających związek ze sportem. Można go również stosować w odniesieniu do produktów niemających bezpośredniego związku ze sportem. Działania takie mają wtedy na celu umocnienie w świadomości odbiorców wzajemnych relacji między produktem a sportem. Marketing sportowy ma zatem podwójne znaczenie, przy czym istnieje wiele jego odmian.

Rodzaje marketingu sportowego, czyli jak można wykorzystać marketing sportowy do kreowania wizerunku marki?

Na czym polega marketing sportowy

Sposobów, w jaki można kreować marketing sportowy, jest wiele. Jednym z nich jest marketing produktów i usług sportowych, który skierowany jest głównie do wielbicieli sportu. W tym przypadku podejmuje się działania ukierunkowane na zachęcenie do zakupu biletów na ważne wydarzenia sportowe, promowanie obiektów sportowych czy też do udziału w różnego rodzaju konkursach związanych ze sportem. Działania takie często mają wymiar lokalny. Innym rodzajem marketingu sportowego jest marketing przedsiębiorstw realizowany przez sport. Ma on na celu wykorzystanie sportu i wszelkich związanych z nim wydarzeń do promocji produktów i marek niezwiązanych z nim w sposób bezpośredni.

Firmy najczęściej podejmują wtedy współpracę z organizacjami sportowymi na zasadzie sponsoringu. Marketing sportowy może również przybierać formę marketingu organizacji sportowych, który z założenia dąży do wytworzenia oraz promowania produktu sportowego. Obejmuje on również działania komunikacyjne oraz związane z kreowaniem kultury danej organizacji. Organizacje dążą do dotarcia zarówno do kibiców, jak i sponsorów.

Popularność marketingu sportowego

Rodzaje marketingu sportowego

Robert Lewandowski reklamujący szampon czy maszynki do golenia, czy opakowania czipsów Lay’s z wizerunkami piłkami nie stanowią dla nikogo zaskoczenia. Coraz więcej marek wykorzystuje różne nawiązania do sportu, aby promować swój wizerunek. I nic w tym dziwnego, bowiem działania takie okazują się skuteczne. Sport odgrywa bowiem ważną rolę w życiu współczesnego człowieka. Dlatego grupa docelowa zorientowana na niego ma w sobie olbrzymi potencjał marketingowy.

Co więcej, marketing sportowy z powodzeniem wykorzystują nawet te marki, których produkty niekoniecznie związane są z aktywnością fizyczną, a dobrym tego przykładem jest chociażby piwo Warka. Sport bowiem jest nie tylko uprawiany, ale stanowi również ważne widowisko rozrywkowe, co umiejętnie wykorzystują spece od marketingu, aby promować firmy o różnych profilach działalności.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

RELATED ARTICLES

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy wymaga systematyczności i odpowiedniego zaangażowania. Dzięki rozwojowi Internetu działania promocyjne firm zostały w bardzo dużym stopniu ułatwione. Głównym narzędziem, które pozwala docierać do swoich odbiorców z produktem, poznawać ich i komunikować się z nimi są social media. Najbardziej popularnym portalem jest Facebook…

Czy warto współpracować z copywriterem

Czy warto współpracować z copywriterem?

Każdy przedsiębiorca prowadzący własną stronę www prędzej czy później staje przed dylematem, czy warto współpracować z copywriterem. Firmowa witryna wymaga przecież zamieszczania na niej odpowiednich treści, które powinny być nie tylko poprawne merytoryczne i stylistycznie, ale także zgodne z zasadami SEO. Optymalizacja strony kluczem do…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *