Optymalizacja strony internetowej to fundament pozycjonowania i pierwszy krok ku polepszeniu pozycji w ramach wyników wyszukiwania Google. Jest to nieocenione w czasach dużej konkurencyjności na rynku, kiedy to każdy potencjalny klient, do którego uda się dotrzeć jest na wagę złota. Jeśli chcesz dowiedzieć się, na czym polega optymalizacja strony i dlaczego jest tak ważna, to zapraszamy do lektury!
Zacznijmy od podstaw!
Optymalizacja strony to nic innego jak dostosowanie jej do mechanizmów wyszukiwarki Google oraz preferencji odbiorców. Jest to zawsze pierwszy i kluczowy etap pozycjonowania. Celem tych działań jest oczywiście poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednak wynikają z tego również dodatkowe korzyści takie jak zwiększenie szybkości ładowania oraz poprawa ogólnej użyteczności i wygody strony. Dzięki poprawnej optymalizacji strona będzie prawidłowo zindeksowana przez Google, a użytkownicy z łatwością odnajdą na niej interesujące ich treści. Pamiętaj, że rozpoznawalność marki i wysoka pozycja umożliwiają uzyskanie statusu lidera w branży, a tym samym wyprzedzenie konkurencji w walce o klienta.
Jakie zalety ma SEO?
Właściwa optymalizacja jest w stanie znacznie podwyższyć liczbę użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową. Dodatkowo każda osoba, która dotrze na konkretną witrynę i z niej skorzysta, będzie polecać ją kolejnym użytkownikom. Tym sposobem jeszcze szybciej będzie powiększać się grono odbiorców. Analogiczne przełoży się to na wzrost liczby klientów, a dzięki temu firma będzie miała większe zyski. Dodatkowy zarobek można mieć również z wyświetlania reklam na stronie, a do tego także niezbędna jest duża liczba odwiedzających. Warto wspomnieć o tym, że dzięki prawidłowej optymalizacji SEO można osiągnąć doskonałe efekty w krótkim czasie. Co więcej, tego typu działania nie wymagają olbrzymich nakładów finansowych — płaci się za konkretną usługę, która po wykonaniu zostawia wymierne i względnie stałe efekty.
Przebieg optymalizacji stron internetowych
Najlepszym momentem na optymalizację jest oczywiście moment zakładania strony internetowej. Umożliwia to bezzwłoczne rozpoczęcie pozycjonowania i innych działań marketingowych. Jednak jeśli nie zadbaliśmy o to na etapie tworzenia witryny, to nic straconego! W działania optymalizacyjne na stronie zalicza się między innymi:
- przygotowanie właściwej struktury strony
- stworzenie nagłówków,
- przygotowanie meta tagów: title description,
- poprawienie treści pod kątem słów kluczowych,
- dopasowanie objętości grafik i ich opisanie,
- przystosowanie strony do aktualnych standardów