UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Z porównywarek cen każdego dnia korzystają miliony osób. Czasami nawet nie zdając sobie z tego sprawy. W końcu, w poszukiwaniu najlepszych ofert, nie zawsze dokładnie sprawdzamy, na jakie strony wchodzimy. Pojawia się pytanie, czy będąc właścicielem sklepu internetowego, warto korzystać z tego typu witryn? Jak dokładnie one działają? O tym wszystkim piszemy w poniższym artykule. Zapraszamy do lektury!

Know how – czym są i jak działają porównywarki?

Jak można wywnioskować po samej nazwie, porównywarki cen to witryny, które dają możliwość porównania i skontrolowania ofert odnoszących się do jednego produktu, ale pochodzących z różnych stron. Skierowane są przede wszystkim do tych osób, które poszukują najkorzystniejszych warunków zakupu danej usługi czy produktu. Niektóre, przede wszystkim te bardziej zaawansowane portale, oferują użycie konkretnych filtrów, które uwzględnia algorytm podczas wyszukiwania produktu. Po wybraniu tej oferty, która najbardziej przypadła odbiorcy do gustu, może on w ciągu kilku chwil przejść do witryny sklepu, która w jego oczach wygrała. Co ciekawe, w Polsce aż 70% użytkowników sieci korzysta z agregatorów cen. Bez wątpienia jest to więc bardzo dobry kanał marketingowy dla praktycznie każdej branży.

Dlaczego warto wykorzystywać porównywarki cen w działaniach marketingowych?

Porównywarki cen to miejsce bezpośredniej konkurencji o uwagę i względy klienta. Największą korzyścią, jaką daje pojawienie się wśród prezentowanych przez porównywarkę ofert, jest możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców. Co więcej, nie wiąże się to z dużymi wydatkami finansowymi dla firmy. Oczywiście samo „bycie” to jeszcze za mało. Warto pomyśleć nad tym, jak można zainteresować potencjalnego klienta i wybić się wśród pozostałych ofert. Aspekt cenowy będzie miał tutaj największe znaczenie. Jednak bardzo często dodatkowe rabaty, darmowa przesyłka po określeniu konkretnych warunków lub inne udogodnienia potrafią skutecznie przekonać odbiorcę do wybrania niekoniecznie najtańszej oferty. Istnieją również dodatkowe korzyści. Na przykład portal Ceneo udostępnia swoim partnerom biznesowym, możliwość korzystania z dodatkowych narzędzi analitycznych. Wykorzystanie ich w rozsądny sposób może przyczynić się do poprawy konwersji oraz ogólnej oferty sklepu.

Na co zwrócić uwagę umieszczając ofertę w porównywarce?

W celu korzystania ze wszystkich korzyści płynących z obecności w porównywarce cen warto zadbać o pewne kwestie. Całkowitą podstawą jest zadbanie o pełną funkcjonalność własnego sklepu internetowego. Klienci nie lubią niezoptymalizowanych witryn, gdzie potrzebna jest ogromna ilość kroków, by dokonać zakupu. To samo tyczy się awarii. Jeśli klient raz wejdzie na stronę, które nie będzie działać, to już nigdy do niej nie wróci. Ważny jest również sposób prezentowania produktów. Powinien on być dokładny i przejrzysty. Absolutnie nie może zawierać żadnych błędów. Ostatnią sprawą jest estetyczny wygląd witryny i ciekawy design. Przyjemna dla oka strona zdecydowanie działa na Twoją korzyść i może przyczynić się do znacznego wzrostu sprzedaży produktów. Co więcej, udowodniono, że dobrze prezentujące się witryny wzbudzają większe zaufanie klientów i są uznawane za bardziej profesjonalne.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

RELATED ARTICLES

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy wymaga systematyczności i odpowiedniego zaangażowania. Dzięki rozwojowi Internetu działania promocyjne firm zostały w bardzo dużym stopniu ułatwione. Głównym narzędziem, które pozwala docierać do swoich odbiorców z produktem, poznawać ich i komunikować się z nimi są social media. Najbardziej popularnym portalem jest Facebook…

Czy warto współpracować z copywriterem

Czy warto współpracować z copywriterem?

Każdy przedsiębiorca prowadzący własną stronę www prędzej czy później staje przed dylematem, czy warto współpracować z copywriterem. Firmowa witryna wymaga przecież zamieszczania na niej odpowiednich treści, które powinny być nie tylko poprawne merytoryczne i stylistycznie, ale także zgodne z zasadami SEO. Optymalizacja strony kluczem do…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *