W ujęciu teoretycznym marketing szeptany to przekazywanie informacji konsumentom o marce lub produkcie w formie komunikatu stylizowanego na spontaniczną informację. Jego celem jest inicjowanie rozmowy w sposób niewymuszony. Tego typu działania mają owocować niezależnymi rozmowami klientów o naszej ofercie, wśród których pojawią się rekomendacje i polecenia. Buzz marketing przez wiele lat był uważany za niezwykle ważny aspekt działań Internetowych. A jak jest dzisiaj i czy tzw. „szeptanki” mogą wygenerować wartościowy ruch na stronie www?
Wygeneruj ruch na stronie, czyli korzyści, które płynął z buzz marketingu
Badania pokazują, że około 40% klientów zwraca uwagę na opinię podejmując decyzję zakupową. Dlatego marketing szeptany musimy dobrze przeprowadzić, aby był on skutecznym narzędziem sprzedażowym w sieci . Takie działania pozwalają zwiększyć wiarygodność wśród klientów oraz promować pozytywny wizerunek naszej firmy, co często przekłada się na zwiększoną sprzedaż. Dodatkowo busz marketing umożliwi nam lepsze poznanie rynku i potrzeb konsumentów oraz wzmacnia działania pozycjonujące. W efekcie takich inicjatyw nie tylko zwiększamy ruch organiczny poprzez pozycję w wyszukiwarkach, ale generujemy również wizyty ze stron zewnętrznych. Wszystko to zadziała pozytywnie na sprzedaż, pod warunkiem, że nasz marketing szeptany będzie właściwie prowadzony.
Niewłaściwe działanie może zaszkodzić
Zbyt agresywne promowanie produktu sprawi, że naszą markę zacznie się postrzegać niewłaściwie i odstraszy potencjalnych użytkowników, którzy chcieli kupić produkt. Zaczynanie dyskusji na forach od wpisów reklamowych, błędy ortograficzne, czy umieszczanie wpisów niezwiązanych z tematyka wątku lub strony da efekt odwrotny od zamierzonego. Takie działania trzeba przeprowadzić subtelnie i profesjonalnie, żeby mogły generować zamierzony efekt, dlatego najlepiej będzie je powierzyć specjalisto w dziedzinie buzz marketingu.
Szeptanka to fajny sposób, żeby niedużym kosztem zadbać o promocję i pozycjonowanie. Trzeba tylko na spokojnie wybrać właściwą agencję.