UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

W ujęciu teoretycznym marketing szeptany to przekazywanie informacji konsumentom o marce lub produkcie w formie komunikatu stylizowanego na spontaniczną informację. Jego celem jest inicjowanie rozmowy w sposób niewymuszony. Tego typu działania mają owocować niezależnymi rozmowami klientów o naszej ofercie, wśród których pojawią się rekomendacje i polecenia. Buzz marketing przez wiele lat był uważany za niezwykle ważny aspekt działań Internetowych. A jak jest dzisiaj i czy tzw. „szeptanki” mogą wygenerować wartościowy ruch na stronie www?

Wygeneruj ruch na stronie, czyli korzyści, które płynął z buzz marketingu

Badania pokazują, że około 40% klientów zwraca uwagę na opinię podejmując decyzję zakupową. Dlatego marketing szeptany musimy dobrze przeprowadzić, aby był on skutecznym narzędziem sprzedażowym w sieci . Takie działania pozwalają zwiększyć wiarygodność wśród klientów oraz promować pozytywny wizerunek naszej firmy, co często przekłada się na zwiększoną sprzedaż. Dodatkowo busz marketing umożliwi nam lepsze poznanie rynku i potrzeb konsumentów oraz wzmacnia działania pozycjonujące. W efekcie takich inicjatyw nie tylko zwiększamy ruch organiczny poprzez  pozycję w wyszukiwarkach, ale generujemy również wizyty ze stron zewnętrznych. Wszystko to zadziała pozytywnie na sprzedaż, pod warunkiem, że nasz marketing szeptany będzie właściwie prowadzony.

marketing szeptany

Niewłaściwe działanie może zaszkodzić

Zbyt agresywne promowanie produktu sprawi, że naszą markę zacznie się postrzegać niewłaściwie i odstraszy potencjalnych użytkowników, którzy chcieli kupić  produkt. Zaczynanie dyskusji na forach od wpisów reklamowych, błędy ortograficzne, czy umieszczanie wpisów niezwiązanych z tematyka wątku lub strony da efekt odwrotny od zamierzonego. Takie działania trzeba przeprowadzić subtelnie i profesjonalnie, żeby mogły generować zamierzony efekt, dlatego najlepiej będzie je powierzyć specjalisto w dziedzinie buzz marketingu.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

RELATED ARTICLES

E-marketing B2B i B2C

E-marketing B2B vs B2C

W dzisiejszym dynamicznym świecie, wirtualna rzeczywistość odgrywa kluczową rolę w strategiach marketingowych, a e-marketing B2B jak i B2C stanowią nieodłączny element sukcesu dla firm. Wirtualna przestrzeń stwarza nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, budowania relacji biznesowych oraz promocji produktów czy usług. Niemniej jednak, podejście do…

co to jest marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany w hotelarstwie

Marketing szeptany to jeden ze sposobów na promocję firmy w sieci. Różni się nieco od innych form szczególnie tym, że jest prowadzony w sposób naturalny i spontaniczny, przez co nie jest nachalny, a często zdarza się, że odbiorcy nawet nie zdają sobie sprawy, iż mają…

Promowanie marki w sieci

Każda firma, które zaczyna prowadzić swoje działania w sieci chce stać się w niej rozpoznawalna. Szuka więc sposobów na to, by stać się widoczną w Internecie. Sposobów na promowanie marki w sieci jest wiele. Każde przedsiębiorstwo powinno odpowiednio dopasować metodę to swoich oczekiwań i wymagań.…

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy na facebooku

Skuteczna reklama firmy wymaga systematyczności i odpowiedniego zaangażowania. Dzięki rozwojowi Internetu działania promocyjne firm zostały w bardzo dużym stopniu ułatwione. Głównym narzędziem, które pozwala docierać do swoich odbiorców z produktem, poznawać ich i komunikować się z nimi są social media. Najbardziej popularnym portalem jest Facebook…

1 COMMENT

  1. Szeptanka to fajny sposób, żeby niedużym kosztem zadbać o promocję i pozycjonowanie. Trzeba tylko na spokojnie wybrać właściwą agencję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *