UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Klienci agencji marketingowych bywają różni, podobnie jak odmienne są biznesy, które prowadzą. Zdarzają się, więc też tacy, którzy preferują niełatwy model współpracy. Jak sobie radzić z trudnym klientem i prowadzić efektywne działania?

Są klienci, którzy wymagają wszystkiego na już.  Zdarzają się też typowi malkontenci, z dezaprobatą podchodzący do każdego pomysłu. Istnieją też wiedzący wszystko najlepiej lub tacy, którzy pozostawiają agencji wolną rękę tylko po to, żeby tuż przed odpaleniem kampanii wkroczyć i wszystko zahamować. Jak sobie radzić z trudnym klientem i nie zwariować?

 

Dobra współpraca zaczyna się od rozmowy

Brzmi, jak slogan, ale w istocie rozmowa jest dobra na wszystko również na płaszczyźnie współpracy marketingowej. Dlatego już na samym początku opracowywania strategii rozmawiajcie z klientem otwarcie, nie obawiaj się mówić o zagrożeniach oraz możliwych sukcesach. Zadawaj pytań, które nierzadko potrafią ściślej sprecyzować oczekiwania naszego zleceniodawcy. Koniecznie pracujcie też na briefach, które szczegółowo wskażą kierunek i pomogą uniknąć niedopowiedzeń.

trudny klient

Fantazjuj, ale ostrożnie

Marketing to żywioł wyzwalający ogromne pokłady kreatywności, ale pamiętaj, że Twój klient to często biznesmen, który chce twardych argumentów, a nie fantazjowania. Dlatego wychodź z inicjatywą, wskazuj kierunki, rozmawiaj o możliwościach, ale bądź też asertywny, jeśli klient zaczyna zamierzać w kierunku złych pomysłów. W końcu jesteś po to, żeby realizować te dobre inicjatywy. Oczywiście wszystko opieraj na rzeczowych argumentach i popieraj faktami, argumentacja nie, bo nie w tym przypadku nie zda egzaminu.

 

Wytyczaj granice

Zdarza się, że mimo najlepszych chęci ze strony agencji wypracowanie dobrej współpracy staje się niemożliwe. Jeśli zderzyliśmy się ze ścianą, a nasze kierunki myślenia o marketingu zupełnie rozmijają się z wiją klienta, czasami po prostu trzeba zrezygnować. Skuteczne działanie to takie, które oparte jest za zaufaniu, komunikacji i współpracy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

RELATED ARTICLES

Jak prowadzić komunikację na Facebooku?

Strona firmowa na Facebooku to dziś konieczność, przedsiębiorcy właśnie tam kierują swoje pierwsze kroki. Powodem tego jest nieduża inwestycja, którą trzeba ponieść, żeby taką stronę mieć. Wystarczy kilka minut pracy, trochę grafiki, krótki opis. Poza tym konto jest całkowicie darmowe, więc nie ponosisz kosztów. Co…

1 COMMENT

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *