UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Rezygnacja z działań marketingowych może mieć opłakane skutki dla Twojego biznesu w przyszłości. Dlatego warto przemodelować budżet reklamowy i zmienić strategię, jednak nie powinieneś całkowicie rezygnować z działań promocyjnych. Jakie inicjatywy warto podejmować, a które z dotychczasowych działań kontynuować? Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi!

Przede wszystkim unikaj pochopnych ruchów. Oczywiście miło będzie zaoszczędzić pieniądze, które zostaną w Twojej kieszeni, jednak pamiętaj, że wstrzymując działania marketingowe niejako rezygnujesz z nowych klientów, którzy zwyczajnie nie trafią do Ciebie w przyszłości. Dlatego wszelkie działania powinny być poprzedzone dogłębną analizą. Jeśli chcesz szukać oszczędności, to powinieneś wybrać te projekty, które są nieefektywne lub te, które są dopiero w fazie początkowej. Sprawdzone działań przynoszące efekty powinny być bezwzględnie kontynuowane.

rezygnacja w czasie kryzysu

Postaw na kontakt

Klienci siedzący w domach są bardziej spragnieni kontaktu niż zwykle. Dlatego nie tylko nie rezygnuj ze swojej aktywności w mediach społecznościowych, ale ją zintensyfikuj. Relacje live i wszelkie próby nawiązania interakcji w czasach epidemii będą skuteczniejsze niż zwykle.

Pozycja wypracowana na lata

Póki co epidemia korona wirusa trwa, jednak pamiętaj, że w końcu wrócimy do znanego tryby życia. Efekty pozycjonowania nie są widoczne z dnia na dzień, ale zwykle na rezultaty trzeba czekać kilka miesięcy. Oznacza to, więc że zainwestowane dzisiaj pieniądze w działania SEO, zaczną się zwracać w momencie, kiedy epidemia zacznie się wyciszać lub ustanie w ogóle. Dlatego tak ważne jest to, żeby pozycjonowanie  Twojego sklepu lub strony było prowadzone systematycznie nawet w czasach epidemii. Jeśli dzisiaj z tego zrezygnujesz, niewykluczone, że odbudowa widoczności strony będzie bardziej kosztowna niż jej utrzymanie.

Zadbaj o dotychczasowych klientów

Pamiętaj, żeby nie tylko pozyskiwać nowych klientów, ale również dbać o tych, których już zdobyłeś. Pomocne w tym zakresie mogą okazać się działania z zakresu marketing automation oraz wszelkie narzędzia do wysyłania komunikacji mailowej. Przydatny  w tej kwestii będzie też remarketing. Ze stałymi klientami dużo łatwiej wypracować dobre wyniki w czasie kryzysu niż z użytkownikami, którzy nie wiedzą nic o Twojej marce.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

RELATED ARTICLES

Jak prowadzić komunikację na Facebooku?

Strona firmowa na Facebooku to dziś konieczność, przedsiębiorcy właśnie tam kierują swoje pierwsze kroki. Powodem tego jest nieduża inwestycja, którą trzeba ponieść, żeby taką stronę mieć. Wystarczy kilka minut pracy, trochę grafiki, krótki opis. Poza tym konto jest całkowicie darmowe, więc nie ponosisz kosztów. Co…

1 COMMENT

  1. Powiem Wam z doświadczenia, że dużo osób w ostatnim czasie zrobiło błąd przerywając jakiekolwiek działania marketingowe. Ja zmniejszyłem tylko nieco ich liczbę, mam ciągłość działań i pozycjonowanie tez nie jest zaburzone. Konkurencja niech się teraz martwi co zrobić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *