UrbanCOM

Kolejna witryna oparta na WordPressie

W ujęciu teoretycznym marketing szeptany to przekazywanie informacji konsumentom o marce lub produkcie w formie komunikatu stylizowanego na spontaniczną informację. Jego celem jest inicjowanie rozmowy w sposób niewymuszony. Tego typu działania mają owocować niezależnymi rozmowami klientów o naszej ofercie, wśród których pojawią się rekomendacje i polecenia. Buzz marketing przez wiele lat był uważany za niezwykle ważny aspekt działań Internetowych. A jak jest dzisiaj i czy tzw. „szeptanki” mogą wygenerować wartościowy ruch na stronie www?

Wygeneruj ruch na stronie, czyli korzyści, które płynął z buzz marketingu

Badania pokazują, że około 40% klientów zwraca uwagę na opinię podejmując decyzję zakupową. Dlatego marketing szeptany musimy dobrze przeprowadzić, aby był on skutecznym narzędziem sprzedażowym w sieci . Takie działania pozwalają zwiększyć wiarygodność wśród klientów oraz promować pozytywny wizerunek naszej firmy, co często przekłada się na zwiększoną sprzedaż. Dodatkowo busz marketing umożliwi nam lepsze poznanie rynku i potrzeb konsumentów oraz wzmacnia działania pozycjonujące. W efekcie takich inicjatyw nie tylko zwiększamy ruch organiczny poprzez  pozycję w wyszukiwarkach, ale generujemy również wizyty ze stron zewnętrznych. Wszystko to zadziała pozytywnie na sprzedaż, pod warunkiem, że nasz marketing szeptany będzie właściwie prowadzony.

marketing szeptany

Niewłaściwe działanie może zaszkodzić

Zbyt agresywne promowanie produktu sprawi, że naszą markę zacznie się postrzegać niewłaściwie i odstraszy potencjalnych użytkowników, którzy chcieli kupić  produkt. Zaczynanie dyskusji na forach od wpisów reklamowych, błędy ortograficzne, czy umieszczanie wpisów niezwiązanych z tematyka wątku lub strony da efekt odwrotny od zamierzonego. Takie działania trzeba przeprowadzić subtelnie i profesjonalnie, żeby mogły generować zamierzony efekt, dlatego najlepiej będzie je powierzyć specjalisto w dziedzinie buzz marketingu.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

RELATED ARTICLES

Marketing w cieniu koronawirusa. Z czego nie rezygnować?

Rezygnacja z działań marketingowych może mieć opłakane skutki dla Twojego biznesu w przyszłości. Dlatego warto przemodelować budżet reklamowy i zmienić strategię, jednak nie powinieneś całkowicie rezygnować z działań promocyjnych. Jakie inicjatywy warto podejmować, a które z dotychczasowych działań kontynuować? Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi! Przede wszystkim unikaj…

Trudny klient, czyli wyzwanie dla agencji marketingowej

Klienci agencji marketingowych bywają różni, podobnie jak odmienne są biznesy, które prowadzą. Zdarzają się, więc też tacy, którzy preferują niełatwy model współpracy. Jak sobie radzić z trudnym klientem i prowadzić efektywne działania? Są klienci, którzy wymagają wszystkiego na już.  Zdarzają się też typowi malkontenci, z…

Marketing w czasach zarazy, czyli jak reklamować się, kiedy świat walczy z koronawirusem

Kryzys związany z koronawirusem to poważne wyzwanie dla właścicieli firm. Recesja dotknęła wiele branż, które odnotowują lawinowe spadki sprzedaży. Część przedsiębiorstw instynktownie chce ograniczać wydatki marketingowe, żeby zaoszczędzić i poradzić sobie z niełatwą sytuacją. Jednak słuszność takiego wybory bywa wątpliwa. Bo właśnie teraz trzeba o…

1 COMMENT

  1. Szeptanka to fajny sposób, żeby niedużym kosztem zadbać o promocję i pozycjonowanie. Trzeba tylko na spokojnie wybrać właściwą agencję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *